Skup 2008

Skup 2008


Velika nagrada občinstva za najboljšo predstavo

Mestno gledališče Ptuj za Grönholmovo metodo Jordija Galcerána v režiji Nenni Delmestre z oceno občinstva 4,73 zvezdice.

Satir za igro

igralski par, Olga Kacjan in Ivan Rupnik, za vlogi v uprizoritvi Diptih o ljubezni - Kleist, režiserja Silvana Omerzuja v izvedbi SMG Ljubljana.

Satir za igro

igralski par, Silva Čušin za vlogo Sonje  Serebrjakove in Gregor Bakovič za vlogo Andreja Prozorova, v Jaltski igri . Poigri avtorja Briana Friela v izvedbi Drame SNG Ljubljana.

Satir za režijo

Mateja Koležnik za režijo Gospodične Julije Augusta Strindberga v produkciji Prešernovega gledališča Kranj.

Satir za uprizoritev

Prešernovo gledališče Kranj za Gospodično Julijo Augusta Strindberga v režiji Mateje Koležnik.

Satir za uprizoritev

Mestno gledališče Ptuj za Grönholmovo metodo Jordija Galcerána v režiji Nenni Delmestre.

Satir za uprizoritev

Gledališče Koper za Don Kihota Mihaila Afanasjeviča Bulgakova v režiji Jake Ivanca.


Program festivala


David Rabe Tisti, ki jih reka ne spusti SNG Nova Gorica

Jordi Galcerán Grönholmova metoda mgP

David Ives Vse ob pravem času Drama SNG Maribor

po motivih H. von Kleista in Biblije Diptih o ljubezni SMG Ljubljana

Avgust Strindberg Gospodična Julija PG Kranj

Eugène Ionesco Stoli Slovensko ljudsko gledališče Celje

Denise Chalem Reci moji hčeri, da sem šla na potovanje MGL

Brian Friel Jaltska igra . Poigra Drama Ljubljana

Edoardo Erba Maraton v New Yorku SSG Trst

Mihail A. Bulgakov Don Kihot Gledališče Koper

Zaključek z podelitvijo nagrad SKUPa in nastopom Fake kvarteta


Strokovna žirija Skupa 2008


v sestavi igralca in režiserja Nika Goršiča - predsednika žirije, kritičarke in teatrologinje iz Hrvaške Dubravke Lampalov in dramskega igralca Vlada Novaka je tako obrazložila svoje odločitve.

 

Nagrado za igro prejme igralski par, Olga Kacjan in Ivan Rupnik, za vlogi v uprizoritvi Diptih o ljubezni - Kleist, režiserja Silvana Omerzuja v izvedbi SMG Ljubljana.
V izčiščeni postavitvi uprizoritve sta igralca podoživljala nemirni duh Heinricha von Kleista, kot se izpričuje v njegovih pismih. On, kot avtorjev čvrsti, moški pol, podvržen vsem družbenim, moralnim in patriotskim zavezanostim, in ona, kot njegov plahi nasprotni pol, ki le včasih z vso omejeno voljo, ki jo zmore, sledi zapovedim svojega srca, svoje prave, pristne človeške biti. Igralca se predstavita pred nami dovršena v vseh segmentih igre, njuni vlogi sta vsebinsko jasni, govorno izborni, v gibu in mimiki očiščeni vsega nepotrebnega, tako miselno kot čustveno pa zavezani globoki empatiji z usodo avtorja Heinricha von Kleista.

 

Nagrado za igro prejme igralski par, Silva Čušin za vlogo Sonje Serebrjakove in Gregor Bakovič za vlogo Andreja Prozorova, v Jaltski igri . Poigri  avtorja Briana Friela v izvedbi Drame SNG Ljubljana.
V izvrstnem igralskem kvartetu ljubljanske Drame sta protagonista predstavila uro vrhunske dramske igre, kot jo le izjemoma srečamo na slovenskih profesionalnih odrih. Čušinova sprva skoraj vehementno Sonjo, ki polagoma odstira srčiko svoje sreče v dolgoletni nesrečni ljubezni do Astrova, Bakovič pa Andreja, do skrajnosti razumevajočega prevaranega soproga in neuresničenega violinista. Njuna igra je tehnično brezhibna in do te mere verjetna, da pred nami kot iz bližnjega spomina vstajajo podobe iz Strička Vanje in Treh sester A. P. Čehova. 
Čušinova in Bakovič ustvarita vlogi za trajen gledalčev spomin.

Nagrado za režijo prejme Mateja Koležnik.
Radikalna intervencija v telo najbolj uprizarjanega Strindbergovega besedila – Gospodične Julije, je presenetljiva in lahko rečemo, dramaturški izum. Prepovedana erotična igra med Gospodarjem in Hlapcem se spremeni v 'danse macabre' socialnih plasti in se konča z zločinom (ne samo iz strasti), ki naj prekrije družbeni greh. Nenavadno je, da se ob tej rešitvi spomnimo na Kantorjevo delovanje v Cankarjevem »Kralju na Betajnovi«! Režiserka je v uprizoritvi »Gospodične Julije« ujela v svoj čarni ris tudi vrsto izjemnih soustvarjalcev: od obeh dramaturginj, igralcev, scenografa, kostumografa, avtorja glasbe, oblikovalca luči in lektorja. Ustvarila je umetniški dogodek.

 

Nagrado za uprizoritev prejme Prešernovo gledališče Kranj za Gospodično Julijo Augusta Strindberga v režiji Mateje Koležnik.
Točno sto deset let po praizvedbi Strindbergove Gospodične Julije leta 1888 dokazuje izvedba besedila v produkciji Prešernovega gledališča Kranj absolutno vitalnost Strindbergovega intimnega gledališča, gledališča bolečega razkrivanja skozi proces soočanja s samim seboj.
Preplet režijske interpretacije Mateje Koležnik in dramaturginj Marinke Poštrak ter Ane Križišnik, ki postavljajo Julijino tragedijo v sodobno dimenzijo med atavistično nežnost in socialni delikt, z mnogopomensko in seriozno scenografijo Iva Knezoviča, aludivno kostumografijo Alana Hranitelja, reminiscentno glasbo Mitje Vrhovnika - Smrekarja in dialoškim oblikovanjem svetlobe Draga Cerkvenika ustvari nedeljivo celoto, katere temelji so daleč nad pustim umskim seciranjem. Interpretacijo besedila pa seveda animira kolektivna igra igralskega ansambla, ki kot da bi bila vodena s Strindbergovim napotkom o popolni iluziji resničnosti. Vesna Jevnikar, Peter Musevski in Vesna Slapar nam pričarajo vrhunsko arabesko odrske domišljije.

Nagrado za uprizoritev prejme Mestno gledališče Ptuj za Grönholmovo metodo Jordija Galcerána v režiji Nenni Delmestre.
Štirje dramski liki v interpretaciji Alenke Tetičkovič, Vladimirja Jurca, Kristijana Ostanka in Aljoše Ternovška poizkušajo v skrajno nevrotični situaciji borbe za predmet želje prepoznati identiteto drug drugega. Dovoljeno je vse, laž, prevara, krutost, izsiljevanje, manipulacija in predvsem zatiranje osnovnih načel in vrednot človeškosti. Vrhunsko uigran ansambel, ki dosega tektonske spremembe dramskih identitet z minimalnimi zunanjimi sredstvi, realistično futuristična likovna podoba Line Vengoechea, ki hkrati najavlja pisarne, kot tudi umobolnico ali laboratorij, v katerem se raziskujejo meje lomljivosti človeške psihe, kot tudi kostumografija, glasba in svetloba, sodelujejo do najdrobnejših podrobnosti pri odstiranju zaščitnega sloja, ki varuje občinstvo pred gledališkim dejanjem.
Predstava je s pomočjo povsem lastne metaforike absolutna v svoji sugestivnosti interpretacije sodobnosti okoli nas in v nas samih ter sveta, ki nas čaka. Vrhunski nivo vseh elementov uprizoritve je poenoten v popolno, nedeljivo gledališko celoto z veznim tkivom nevsiljive režije Nenni Delmestre.

 

Nagrado za uprizoritev prejme Gledališče Koper za Don Kihota Mihaila Afanasjeviča Bulgakova v režiji Jake Ivanca.
Že dolgo nismo videli takšne gledališke čarovnije na slovenskih odrih, ki bi bila ustvarjena s takšnim užitkom, voljo in domišljijo vseh sodelujočih ustvarjalcev. Ustvarjalna magija je dobesedno polnila prostor, kot bi pred nami odpirali steklenico za steklenico šampanjca. Vsekakor je znal režiser Jaka Ivanc izbrati pravo ekipo in jo navdušiti za potovanje po svetu don Kihotovih iluzij. Zanimivo je, da mu jih hočejo izbiti iz glave, tako njegovi prijatelji kot njegovi sovražniki. Ali ne potrebujemo več iluzij? Ne potrebuje svojih, pravi politika, ampak le njihove laži. Ansambelski dosežek, kakršni so redki. Uprizoritev »Don Kihota« avtorja Mihaila Afanasjeviča Bulgakova je nekaj posebnega.