Kako ostanem lepa in svobodna - KOLS
Sezona 2016/2017

 KOLS naslovna
Besedilo:
Deja Crnović, Eva Kraševec, Milan Marković Matthis,
Maja Sever, Mija Špiler, Tina Vrbnjak
Kako ostanem lepa in svobodna

Teatralni pogovorni šov
Koprodukcija Mestnega gledališča Ptuj, KUD S.N.G., CD in SNG Drama Ljubljana

Premiera na Ptuju
12. decembra 2016, ob 19.30


Nastopajoči v video posnetkih Jernej Lorenci, Tina Vrbnjak, Maja Sever, Silva Čušin, Deja Vrbnjak, Eva Kraševec, Deja Crnović, Jurij Zrnec, Ivan Schollmayer
Dramaturga Eva Kraševec, Milan Marković Matthis
Strokovna sodelavka za študije spola Deja Crnović
Lektorica Tatjana Stanič
Avtor glasbe Laren Polič Zdravič
Scenografinja in kostumografinja Adriana Furlan
Asistentka scenografinje in kostumografinje Deja Vrbnjak
Koreografinja Leja Jurišić
Oblikovalec svetlobe Danilo Pečar
Režiserka video posnetkov Katarina Morano
Snemalna ekipa Vid Hajnšek, Andrej Nagode
Maskerka Anamarija Ludvik
Oblikovalec svetlobe Žiga Divjak
Voditeljica na fotografiji Nina Ivanišin
Maska Špela Ema Veble
Fotograf Borut Bučinel


Igrata Tina Vrbnjak in Maja Sever

Teatralni pogovorni šov Kako ostanem lepa in svobodna raziskuje odnos družbe do vprašanja ženske vloge skozi različna obdobja in razpre razmislek o uprizarjanju ženskosti kot konstrukta, spletenega iz vsakokratnih prièakovanj okolja. In kakšen je danes diskurz o ženski emancipaciji? O tem se v različnih zgodovinskih obdobjih, v katerih je vodila svoje televizijske oddaje, sprašuje tudi protagonistka »teatralnega talk showa« Borka. Z njo in njeno željo se vse začne. Ozavestiti zaspano televizijsko občinstvo pred malimi zasloni. To pa počne že 2556 let oziroma odkar je v pogovorni oddaji gostila svojega prvega gosta Aristotela, le enega od številnih, ki so tlakovali pot evropski patriarhalni družbi. Borka si želi spregovoriti kot še nikoli do sedaj. Njen govor je nabit z intenzivnimi čustvi in iz njenega nastopa seva jasna misel, da je v tej družbi potrebna radikalna sprememba. In seveda ima prav. Vendar je vprašanje, ali je Borka s televizijo, ki spodbuja zlasti interpasivnost, izbrala pravi medij za svoj namen. Ne glede na vse se Borka odloči za ultimativno oddajo, da lahko odpre teme, o katerih dolgo ni mogla spregovoriti in nima kaj izgubiti. Zanimiva, humorna ter na trenutke tudi pretresljiva in utopična ultimativna oddaja gledalce popelje skozi večtisočletno zgodovino in se ustavi pri vprašanju, kam nas to vodi.

Fotografije (Foto Peter Uhan)