Mestno gledališče Ptuj na 58. Festivalu Boršnikovo srečanje prejelo 5 nagrad

Mestno gledališče Ptuj na 58. Festivalu Boršnikovo srečanje prejelo 5 nagrad

Predstava Frančišek

Borštnikovo nagrado za igro prejme Janez Škof za vlogi Frančiška v istoimenski uprizoritvi režiserja Jerneja Lorencija v produkciji Mestnega Gledališča Ptuj in Robina v predstavi Otroci režiserke Nine Šorak v produkciji Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana.
Janez Škof v upodobitvi Frančiška, ikonične figure krščanskega srednjega veka, izpostavi predvsem trpeče in negotovo bitje, ki ga odigra na eni strani s pripovedno inteligenco in toplino, na drugi strani z natančnim portretom bogoiskateljstva v mučenem telesu. V Otrocih s popolnoma drugačnim igralskim pristopom najde izjemno učinkovitost skozi zadržan izraz, s katerim tvorno razreši dilemo o prihodnosti in odgovornosti do prihajajočih generacij.

Borštnikovo nagrado za igro prejme Tamara Avguštin za vloge Brata Leona in drugih likov v predstavi Frančišek režiserja Jerneja Lorencija v produkciji Mestnega gledališča Ptuj in Rachel Donelan v predstavi Zaprta študija. “New Constructive Ethics” režiserke Nine Rajić Kranjac v produkciji Prešernovega gledališča Kranj.Kot biologinja Rachel Tamara Avguštin vzame nase razcep med suvereno zunanjo podobo znanstvene ambicije in notranjo čustveno negotovostjo etičnega konflikta, kot Frančiškov duhovni sopotnik pa išče mostove med mitom in zgodovinskim subjektom. V obeh upodobitvah vzpostavi intimen stik z občinstvom in nas učinkovito vodi po labirintnih povezavah med logosom in erosom.

Borštnikovo nagrado za scenografijo prejme Branko Hojnik za predstavo Frančišek režiserja Jerneja Lorencija v produkciji Mestnega Gledališča Ptuj.
Hojnikova scenska postavitev se globoko povezuje s Frančiškovo zgodbo uboštva in prek narativa odrekanja kot edine možnosti preživetja podpira mitološko in metapripovedno bogastvo uprizoritve. Vzpostavi organski prostor, ki povabi publiko v duhovno dimenzijo zgodbe.

Predstava Kdo se boji Virginie Woolf?

Borštnikovo nagrado za igro prejme Branko Šturbej za vlogo Georgea v predstavi Kdo se boji Virginie Woolf? režiserja Ivice Buljana v produkciji Mini teatra in Mestnega gledališča Ptuj.
V Kdo se boji Virginie Woolf? Branko Šturbej artikulirano upodobi moškega, ki se je naučil boriti za svoj položaj v svetu mračnjaških iger dinamike moči in poniževanja. Šturbej z zavidljivo lahkoto preklaplja med različnimi nivoji ranljivosti in nasilja ter zabriše meje med rabljem in žrtvijo, medtem ko odbija napade na dostojanstvo svojega lika. V vsakem trenutku mu uspe gledalce držati v napetem pričakovanju naslednje poteze.

Borštnikovo nagrado za oblikovanje svetlobe in videa prejmeta kolektiv Son:DA in Toni Soprano Meneglejte za uprizoritev Kdo se boji Virginie Woolf? režiserja Ivice Buljana v produkciji Mini teatra in Mestnega gledališča Ptuj.
Svetloba in video kolektiva Son:DA in Toni Soprano Meneglejte dodata dramaturški in ritmični sloj sicer analogni drami Kdo se boji Virginie Woolf. Video inštalacija tako razpre na prvi pogled intimen meščanski konflikt in pokaže njegovo umeščenost v svet, v katerem vlada princip trga, s tem pa skupaj s zastavljenim konceptom svetlobe uprizoritvi razširi kontekst.