Nagrade Mestnega gledališča Ptuj v sezoni 2024/2025

Sterijino pozorje je osrednji festival na področju nekdanje Jugoslavije, kjer se predstavijo predstave iz celotne regije, tako je bilo letos odigranih 5 predstav iz Srbije, ostalih osem pa je bilo mednarodnih. In v tej razširjeni selekciji je predstava Lovro Kuhar – Prežihov Voranc : Boj na požiralniku v režiji Jerneja Lorencija nastala v koprodukciji med Mestnim gledališčem Ptuj in Prešernovim gledališčem Kranj prejela enakovredno nagrado za najboljšo predstavo skupaj s odlično predstavo iz Zagrebačkog kazališta mladih Jezik kopačke. Ta predstava je tudi na letošnjem festivalu Teden slovenske drame, ki je bil konec marca, začetek aprila v Kranju,  prejela Posebno nagrado strokovne žirije.

POSEBNO NAGRADO TEDNA SLOVENSKE DRAME PO PRESOJI ŽIRIJE ZA LIKOVNO IN ZVOČNO PODOBO PREDSTAVE

prejme uprizoritev

BOJ NA POŽIRALNIKU

(Lovro Kuhar – Prežihov Voranc) v režiji Jerneja Lorencija, ki je nastala v produkciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj

Utemeljitev:

Za intenzivnost in izpovednost predstave Boj na požiralniku so odločilni elementi zvočne podobe, odrskega giba, svetlobe in scenografskih elementov, ki dosežejo gledalčevo povezanost z gradivom pripovedi. Skupaj tvorijo celoto dovršenega estetskega minimalizma, kjer ti elementi čutno, a metaforično, upodabljajo človeško in naravno občestvo ter notranje zadržane in ujete stiske sicer molčečih protagonistov. Zvočne intervencije ponavljajočega se zvoka mlatilnice, izbranih citatov pripovedi in otroškega petja se ob zadihanosti igralcev v estetiziranem vztrajajočem monotonem gibu oblikujejo v orkestracijo človeškega bivanja v maršu brezizhodnosti. Predstava Boj na požiralniku je izkustven dogodek, ki neposredno nagovarja naše čute. Scenografski elementi so bolj kot v postavitvi učinkoviti v svoji materialnosti, kjer skoraj okušamo zemljo in vodo, ki sta bistvena elementa vizualne podobe. Vse to uokvirja gledališka svetloba, ki ne tvori samo atmosfere, temveč izrisuje odrske podobe v njihovi preteči vztrajni prisotnosti. Vidni reflektorji in jasno usmerjena umetna luč nas prevarajo in ustvarijo občutek, kot da v prostoru zaznavamo naravno svetlobo v vseh njenih mračnih odtenkih, senčenju, skrivanju in razkrivanju nasilja nad človeškim telesom ter boj z življenjem in naravo.

Tri nagrade smo pa osvojili še s predstavo Deževni dan v Gurlitschu Milana Markovića Ranšaka v režiji Sebastijana Horvata na mednarodnem Festivalu komornih odrov v Rijeki v začetku Maja

Nagrada Anđelko Štimac za najbolju režiju dodjeljuje se Sebastijanu Horvatu za predstavu Kišni dan u Gurlitschu u produkciji Prešernovog gledališča Kranj i Mestnog gledališča Ptuj.

Nagradu Veljko Maričić za najbolju epizodnu ulogu dobiva Borut Veselko za ulogu Jockela u predstavi Kišni dan u Gurlitschu u režiji Sebastijana Horvata i produkciji Prešernovog gledališča Kranj i Mestnog gledališč Ptuj.

Nagradu Dorian Sokolić za najbolju scenografiju dobiva Igor Vasiljev za predstavu Kišni dan u Gurlitschu u režiji Sebastijana Horvata i izvedbi Prešernovog gledališča Kranj i Mestnog gledališča Ptuj.

Nagrada na Sterijinem pozorju :

tako so zapisali na spletni strani festivala : 

Sterijina nagrada Okruglog stola kritike
Žiri Okruglog stola kritike Sterijinog pozorja: Aleksandra Glovacki (predsednica), Ivan Medenica i Igor Burić doneo je jednoglasnu odluku da Sterijinu nagradu Okruglog stola kritike „Dejan Penčić Poljanski“ za najbolju predstavu ravnopravno podele ostvarenja:

JEZIK KOPAČKE Filipa Grujića i Ivana Ergića, režija Borut Šeparović, Zagrebačko kazalište mladih (Hrvatska) i BOJ NA POŽIRALNIKU prema noveli Prežihova Voranca, režija Jernej Lorenci, Prešernovo gledališče Kranj i Mestno gledališče Ptuj (Slovenija)